Bilgisayarım Windows 10 Kaldırır Mı?


Yeni bir freedos bilgisayar almış ya da eski bir bilgisayarınızı Windows 10'a yükseltmek istiyor olabilirsiniz. Çeşitli nedenlerden dolayı Windows 8 - Windows 7 ve hatta Windows xp bilgisayarınızı bile Windows 10'a güncellemek istemeniz çok doğal. Ancak bunu yapmadan önce "Bilgisayarım windows 10'a uyumlu mu?" araştırmasını gerçekleştirmeniz gerek.

Bilgisayar üzerine işletim sistemi kurmak tıpkı oyun yüklemek gibidir. Bilgisayarınız donanım özelliklerine göre yükleyeceğiniz işletim sistemini karşılayamayabilir. Bilgisayarınız üzerine bilgisayarınızda oynayamayacağız, bilgisayarınızın kaldırmayacağı oyun yüklememeniz gerektiği gibi bilgisayarınıza kaldıramayacağı işletim sistemini de yüklememelisiniz. İyi güzel hoş da "Bilgisayarım Windows 10 kaldırır mı?" sorunun cevabını nasıl bulacağız.

İşletim sistemlerinin de oyunlar gibi istediği minimum sistem gereksinimleri vardır. Eğer bilgisayarınız bu minimum sistem gereksinimlerini karşılamıyorsa Windows 10 yüklemeniz yanlış bir davranış olur. Sizler için aşağıya Windows 10 işletim sisteminin minimun gereksinimlerini yazdık. Burdan göz atarak kendi bilgisayarınıza göre kıyaslayıp, bilgisayarınızın Windows 10 kaldırıp kaldırmayacağını kestirebilirsiniz.

Windows 10 Sistem Gereksinimleri

Minimum Sistem Gereksinimleri:

  • İşlemci: 1.1GHz ya da daha hızlı
  • Bellek (RAM): 2GB (32 bit) veya 4GB (64 bit)
  • Sabit disk alanı: 32 bit işletim sistemi için 20GB, 64 bit işletim sistemi için 35GB
  • Ekran kartı: DirectX 9 destekli kart ve WDDM sürücüsü (veya daha üstü)
  • Ekran: 800×600 piksel çözünürlüğe sahip ekran


Önerilen Sistem Gereksinimleri:

  • İşlemci: 2.1GHz ya da daha hızlı işlemci
  • Bellek (RAM): 4GB (32 bit) veya 6GB (64 bit)
  • Sabit disk alanı: 32 bit işletim sistemi için 20GB, 64 bit işletim sistemi için 35GB
  • Ekran kartı: DirectX 9 destekli kart ve WDDM sürücüsü (veya daha üstü)
  • Ekran: 1024 x 600 piksel çözünürlüğe sahip ekran


Umarız faydalı bir yazı olmuştur ve bilgisayarınızın Windows 10 işletim sistemini kaldırıp kaldırmayacağını kestirebilmişsinizdir. Eğer kaldırıyorsa daha önce yayınladığımız "Windows 10 ISO dosyası nasıl indirilir?" adlı yazımıza göz atabilirsiniz.

Yorum Gönder